Kara ve demiryoluna Kanal İstanbul ayarı.

'/> Kanal İstanbul´a Budapeşte modeli - Kategori : Sektörden Haberler - Emlak Haberleri - Emlak'ta Son Dakika, Emlak Piyasası - VERi EMLAK
Kanal İstanbul´a Budapeşte modeli

Kara ve demiryoluna Kanal İstanbul ayarı.


Kategori : Sektörden Haberler
17 Nisan 2013 10:34
16890 kere okundu.
Kanal İstanbul´a Budapeşte modeli

Kara ve demiryoluna Kanal İstanbul ayarı.


Kategori : Sektörden Haberler
17 Nisan 2013 10:34
16890 kere okundu.

YPK´nın 5.5 milyar TL tutacağı öngörülen inşaat işleri için vize verdiği Kanal İstanbul projesi kapsamında en az 8 köprü inşa edilmesi planlanıyor. İstanbul Boğazı ile Silivri arasında Kanal´la ´çakışacak´ 5 otoyol ile demiryolunun taşınması gündemde..

KANAL İSTANBUL´UN AYRINTILARI

Başbakan Yardımcısı Ali Babacan´ın Yüksek Planlama Kurulu´nun (YPK) onayından çıktığını açıkladığı ´Kanal İstanbul´un ihale edilecek inşaat işlerinin ayrıntıları ortaya çıktı. 5.5 milyar TL olarak hesaplanan inşaat işleri kapsamında İstanbul Boğazı ile Silivri arasındaki doğu-batı ekseninde, Kanal İstanbul´la ´çakışacak´ en az 5 otoyolu, karayolu ve demiryolunun deplase edilmesi (başka noktaya taşınması) planlanıyor. Ulaştırma Bakanlığı kaynakları "Örneğin TEM, D-100 deplase edilecek" dedi. Kanal üzerine en az 8, en çok 11 köprü inşa edilmesi planlanıyor.

PARÇA PARÇA İHALE

Habertürk´ün haberine göre; YPK kararı doğrultusunda Karayolları Genel Müdürlüğü, otoyol ve karayolları ile inşa edilecek köprü için proje çalışmalarına başladı. Ulaştırma Bakanlığı kaynakları, 5.5 milyar TL´lik proje için parça parça ihale yapabileceklerini söyledi. YPK´nın ihalesi için vize verdiği inşaat işleri, Kanal İstanbul´un yan unsurlarını oluşturuyor. YPK´nın, doğrudan Kanal İstanbul´la ilgili yeni bir karar alması öngörülüyor.

 

BUDAPEŞTE MODELİ

Kanal İstanbul için Macaristan´ın başkenti Budapeşte ´modeli´nde somutluk kazanıyor. Şehrin iki yakası arasında gidiş-geliş Tuna Nehri üzerindeki köprülerle gerçekleştiriliyor. Kanal İstanbul, bir uçtan diğer uca 56 kilometre olacak. Kanal üzerine en az 8, en fazla 11 köprünün inşa edilmesi planlanıyor.

KESİK V BİÇİMİNDE İNŞA EDİLECEK

Kanal İstanbul´un biçimiyle ilgili de değerlendirmeler büyük ölçüde tamamlandı. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı"nın hazırlıklarını yaptığı taslak Kanal İstanbul, alttan kesik ´V´ harfi biçiminde inşa edilecek. Alt bölümünün genişliğinin 100 metreye, V harfinin iki ucu arasındaki mesafenin 520 metreye kadar ulaşabileceği belirtiliyor. Kanalın derinliği 20 metre olacak. Yetkililer, kanalın her iki kenardan belli bir alanının dolgu olacağını söyledi.


#